דלג לתוכן
בצק פיצה מהיר

בצק פיצה מהיר

 

בצק פיצה מהיר

קטגוריה ראשית

מנות 4

זמן הכנה 60 דקות

זמן אפייה 1 דקה

בצק שמוכן תוך פחות משעה מהערבוב ועד לאפייה! כדי שהתהליך יעבוד, חשוב שיהיה מקום חמים שיאפשר לבצק לנוח. ניתן להשתמש גם בשיטה אחרת כפי שמתואר במתכון. טמפרטורת מנוחה אידיאלית לבצק צריכה להיות 24 מעלות צלזיוס ומעלה.

זהו בצק רטוב למדי ולכן חשוב לקמח את המשטח כדי למנוע מהבצק להידבק. אנחנו לא ממליצים על שימוש במערוך מכיוון שהוא מוציא הרבה אוויר החוצה. לכן למדו כיצד למתוח ביד את כדורי הבצק כמו מקצוענים

ליצירת 5 כדורי בצק במשקל 330 גרם כ"א או 4 כדורים במשקל 250 גרם כ"א

מצרכים:

480 גרם מים חמים (40-50 מעלות)

כף (15 גרם) שמרים יבשים פעילים / 10 גרם שמרים מיובשים אינסטנט / 30 גרם שמרים טריים

750 גרם קמח לחם

1 כף מלח

1 ½ כפות שמן זית

100 גרם סולת או קמח אורז לקימוח המשטח

הוראות הכנה

  1. מכניסים 3 כפות גדושות של קמח לחם למים חמימים ומערבבים. לאחר הערבוב, מוסיפים את השמרים ומערבבים שוב. השאירו במקום חמים כ-5 דקות עד שהתערובת מעלה קצף.
  2. מוסיפים מחצית מהקמח לקערה גדולה בתוספת תערובת השמרים ומערבבים היטב. מוסיפים לתערובת את המלח ואת יתרת הקמח. הופכים על משטח מקומח קלות ולשים 8-10 דקות. מטפטפים על תחתית הקערה שמן זית, מכניסים את כדור הבצק בחזרה לקערה, מטפטפים שמן גם מעל.
  3. מכסים את הקערה בניילון נצמד ומניחים בשמש או במקום חמים אחר למשך 20-30 דקות, או עד שהבצק מכפיל את נפחו (המוקדם מבניהם). לחילופין, ניתן למזוג גם מים חמימים לקערת התפחה ריקה, להכניס את הבצק לקערת התפחה נוספת ולהניח את הקערה עם הבצק מעל הקערה המלאה במים.
  4. מחלקים את הבצק המותסס ל- 5 כדורים בגודל 250 גרם, או 4 כדורים בגודל 330 גרם. מכדררים את הבצק ומוודאים שהחלק העליון של הכדורים חלק. תוכלו לגלות כיצד לעשות זאת כאן. מברישים בשמן זית או במים חמים, מכסים בניילון נצמד ומשאירים במקום חמים למשך
     15-20 דקות, או עד להכפלת הנפח.
  5. בזמן שכדורי הבצק נחים, הדליקו את טאבון Ooni, הכינו את המצרכים, והתכוננו לחגיגת פיצה! 

 

מאמר קודם פיצה מרגריטה
מאמר הבא רוטב פיצה קלאסי